Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 1-2 arbetsdagar. Beroende på vart i landet försändelsen skall kan det ta 1 arbetsdag extra.
Privatperson
Om du handlar som privatperson och vi får in din order innan 16.00 så skickas din order samma dag. Som privatperson kan du välja att få dina varor skickade direkt till er hemadress eller till ett postombud.
Företag
Om du handlar som företagare och vi får in din order innan 16.00 så skickas din order samma dag. Som företagare kan du välja att få dina varor skickade direkt till ert företag eller till ett postombud.
Transportör
Vi skickar beställningar med DHL och Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Fraktkostnad
Fraktkostnaden på alla våra bläck & toner samt tillbehör är 49 kr. Skrivare, kopiatorer & multifunktionsskrivare skickas fraktfritt.
SMS-avisering
Ange ditt mobiltelefonnummer för SMS-avisering.
Hämta i butik
Alla våra produkter kan hämtas i vår butik på Ellipsvägen 11 i Kungens Kurva. Vi skickar ett mail till dig när ordern kan hämtas.
Företagsfaktura
Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura ("företagsfaktura").
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du som privatkund 14 dagars ångerrätt. Du behöver inte ange varför du vill returnera produkterna. Skicka ett mail till oss när ni önskar returnera produkterna, dock senast 14 dagar från det att varan mottagits. Beställningsvaror eller specialbeställda varor omfattar inte distansavtalslagen.
Öppet köp
Vi lämnar 14 dagars öppet köp på alla våra produkter till privatpersoner. Du behöver inte ange varför du vill returnera produkterna. Skicka ett mail till oss när ni önskar returnera produkterna, dock senast 14 dagar från det att varan mottagits. Beställningsvaror eller specialbeställda varor omfattar inte öppet köp.
Returer
Alla returer skickas direkt till Dia Copy Stockholm HB, Ellipsvägen 11, 141 75 Kungens Kurva. Kunden ansvarar för returfraktkostnaden. När vi mottagit din vara/varor kommer full återbetalning att ske. Full återbetalning av fakturabelopp sker till kunden.
Lagen om distans-och hemförsäljning, ångerrätt och öppet köp gäller inte för företag.
För att ovan ska gälla måste även produkten vara i oanvänt skick, i obruten, oskadad originalförpackning.
Ej uthämtade försändelser eller mottagna försändelser
Vid utebliven hämtning av paket, halvpallar eller helpallar debiterar vi 199 kr för paket som ej hämtats ut. För halvpallar har vi rätt att debitera 999 kr samt helpallar 1499 kr. Detta för att täcka våra administrationskostnader
Om transportören inte kan leverera din beställda vara på grund av att ingen varit på plats har vi rätt att debitera 199 kr för paket. För halvpallar har vi rätt att debitera 999 kr samt helpallar 1499 kr.
Garanti
Dia Copy Stockholm HB lämnar
- 1 års garanti på bläck & toner samt nya skrivare & kopiatorer
- 6 månaders garanti på begagnade/rekonditionerade skrivare & kopiatorer
- 6 månaders garanti på reservdelar och tillbehör
Reklamation
Önskar du reklamera en vara vänligen kontakta kundtjänst så att vi kan hjälpa dig.
Minimiorder
Vi har ingen minimiorder
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Organisationsnummer
969764-4863